vrijdag 15 november 2013
linkjes gedachtenlijn paper
https://www.dropbox.com/s/9i0z8he0iw558ad/Voorstudie%20uitwerking%20onderzoeksvraag.docx?m
https://www.dropbox.com/s/90bqees055ou9c9/Onderzoeksbijeenkomst%205%20november%202013.docx?m
https://www.dropbox.com/s/p7q00v7b9xr5sf1/Redeneerlijn%20paper%20MLE%201%20Leerlijn%20i.docx?m
https://www.dropbox.com/s/alxvy9u8ldup3hp/EducationalEntrepreneurship%20%281%29.pdf?m
https://www.dropbox.com/s/v82pb9ua6qvbc4o/teacher_education_for_entrepreneurship_final_report_en.pdf?m
Hoezo druk?
je hebt wel eens van die weken waarvan je achteraf zegt: " Ik heb eigenlijk best wel een beetje erg veel gedaan de afgelopen dagen!" Rennen, vliegen, duikelen, vallen en weer opstaan. Van hot naar her, van het kastje naar de muur en weer terug. De diversiteit aan opdrachten en taken is enorm dan en de samenhang hiervan allerminst te doorgronden. Alles op een rijtje inzichtelijk houden en blijven zien wat je precies doet vraagt dan iets meer dan een gemiddelde inspanning. Maar... Is tevens weer de uitdaging om dit voor elkaar te krijgen! Zie de kansen en zorg dat het glas 'half vol' blijft, toch? Mijn studeerambitie derhalve deze week tijdelijk op een laag (studeer)pitje gezet, low profile even geparkeerd op mijn bucketlist. Hoewel? Afgelopen maandag 'even' naar het Fontysgebouw gestiefeld. (nadat ik natuurlijk mijn bolide verderop netjes geparkeerd had na een rit van 54 kilometer) Ik was daar vanwege mijn deelname aan de GOC voor MLE/MLI. Het werd een zinvol samenzijn met Audrey en Anita. En dus, mijn maatschappelijke taak in deze weer volbracht! Er gewoon ZIJN voor de medestudenten en mijzelf natuurlijk niet te vergeten! Aan alles merk je dat de betrokken docenten/begeleiders van de leerlijnen MLE/MLI open staan voor feedback en stappen zetten op innovatief gebied zeker niet schuwen. Mooi bruggetje trouwens naar mijn gedachtenlijn (ruwe versie) voor de paper! Ondanks alle drukte het één en ander proberen te verwoorden. Op welke manier leer ik nu zelf eigenlijk als schoolleider? Langzaamaan besef ik steeds meer dat de waarde van de (studie)gesprekken met mijn MLE medestudenten/docenten steeds groter wordt. Ik leer stiekem ongemerkt een heleboel terwijl mijn mentaal model aangeeft dat je hiervoor een boek moet pakken en al lezende tot bepaalde inzichten moet komen. Uiteraard in in een stille rustige omgeving. Niets blijkt minder waar te zijn! Je hebt namelijk de ander nodig om tot leren te komen. Een waarheid als een (studie)koe derhalve!
Abonneren op:
Posts (Atom)