vrijdag 29 november 2013

Link (in al zijn facetten)

Ik krijg het maar niet voor elkaar om een werkend linkje (met de nadruk op werkend) te plaatsen op mijn blog. Mijn ICT vaardigheden zijn dusdanig begrensd en afgekaderd dat ik mij in dergelijke situaties vrij snel bij de situatie neerleg. Prutsen, aanrommelen en in het luchtledige zomaar wat digitale dingen doen is niet aan mij besteed. Zonde van mijn kostbare tijd immers. Ik zal dit dus op een andere logische manier moeten oplossen. Als een goed MLE student betaamd heb ik als eerste de definitie opgezocht van het begrip/concept 'Link'. Het alom gerespecteerde Van Dale Woordenboek gaf mij hierin meer inzicht: 1link (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord) 1:slim, gewiekst 2:riskant, gevaarlijk: linke soep een riskant zaakje 3:kwaad, boos 2link (de; m; meervoud: links) 1: schakel, verbinding 2:(computer) mogelijkheid om met één keer klikken naar een andere locatie (op een cd-rom, op internet) te gaan lin·ken (linkte, heeft gelinkt) 1verbinden Divergent en conceptueel denken is bij de MLE opleiding een vereiste. Het relationeel verbanden leggen met bestaande concepten en hieruit onderliggende concepten filteren en toepasbaar laten woorden bij een probleemstelling. ik neem de proef op de som en koppel 2link aan definitie 2. Het gaat hier tenslotte om mijn digitale vaardigheden. Vervolgens koppel ik 1link aan definitie 3 en volia: mijn gemoedstoestand heb ik geverifieerd! Tenslotte gaat het om de oplossing van de probleemstelling en daarom koppel ik 2link definitie 2 aan 1link definitie 1. Maak ik dit voor mij zelf inzichtelijk (waar ook het probleem zit!) dan kom ik tot de conclusie dat ik dit technische probleempje oplos door een expert in te schakelen. Gezien de kwaliteiten van de huidige MLE studentengroep moet dit geen probleem vormen. Weer wat geleerd! :)Aanstaande dinsdag maar eens te rade gaan bij een excellerende student op ICT gebied.Eigenlijk zit de wereld niet zo ingewikkeld in elkaar dan wij denken. Wij maken het soms zo moeilijk voor ons zelf. Leren kun je namelijk niet alleen. oh ja, mijn stappenplan/redeneerlijn (in concept) kunnen de MLE studenten vinden in mijn dropbox, mapje onderzoek. Peerfeedback is altijd prettig. (lees uitnodiging)